I-M-P-O-N-E-R-A-D..


För att beskriva Spaniens spel i andra halvlek så väljer jag ordet MÄKTIGT. Första halvlek var rätt usel, (trots att Spanien dominerade även den) så var det ingen rolig fotboll att se på. Dock en stor guldstjärna i kanten för matchen i helhet. Med Arsjavin och Pavljutjenko avskärmade från resten av spelet större delen av matchen, så hade ryssarna inte en chans. Jag unnar Spanien denna finalplats och hoppas från djupet av mitt hjärta att dem har ork och vilja att gå hela vägen. Bortsett från matchen mot Italien så har dem spelat en underhållande och grymt fin fotboll genom hela em. Ryssland är dock det lag som har imponerat på mig mest den senaste tiden, speciellt Arsjavin, vilket ni säkert märkt. Tyvärr så räckte det inte, men dem ska vara nöjda med det dem åstadkommit. Dem har satt Ryssland på fotbollens världskarta som ett väldigt starkt och samspelt lag. Jag kommer iaf minnas detta em, Guus Hiddink och hans Ryssland som något positivt. Jag är förväntansfull och sugen på mer, vm 2010 kanske? Men.. på söndag är mitt hjärta röd-gult för en dag.

SPANIEN FÖRTJÄNAR EN VINST, TITELN, GULDET.. VIVA ESPAÑA!

Annars har det varit en lugn dag. Rättegång, promenad i gamla stan osv.


J A N

   

Joni, Nikita och Aqira.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0