Här skrivs det bara om ...


FOTBOLL!

Ja och det kommer ju hålla i sig ett bra tag framöver. Det är det jag älskar mest, det jag lever för, en religion i sig. Vart mäkta imponerad av Kroatiens spel idag, en välförtjänt vinst mot tyskarna. Andra matchen, hm.. har sett bättre. Österrike ägde första halvlek, trots att Polen tog ledningen. Bra målvaktspel eller dåligt målskytte? Det vettefan, massa brända chanser vilket som. Under tilläggs tiden dömdes det iaf straff till Österrike, 1-1, underbart. Drama i slut sekunderna, love it. Men frågan är bara om dem pallar trycket mot Tyskland ändå, upp till bevis. JAG LÄNGTAR TILL LÖRDAG, känns dock lite jobbigt att vi dragit på oss massa skador. Det kommer bli en tuff match, desto tuffare med tanke på att vi inte har vår starkaste startelva. Men det ska/MÅSTE gå ändå.
.
Efter gårdagens matcher och alla smällar/blodiga ansikten så googlade jag lite på just fotbolls skador. Dels för att jag återigen ville läsa om Petr Cech krossade skalle, då han gick upp i närkamp med Hunt 2006. Snubblade då in på denna sida, vilket är långt ifrån en vacker syn. Den varnar för starka bilder och jag personligen VARNAR VERKLIGEN KÄNSLIGA PERSONER! Smärtan överförs från skärmen, man får sig en tankeställare och iaf jag själv insåg hur skör människo kroppen egentligen är.

Tycker du att fotbollsvärlden är full av primadonnor med bottenlåg smärttröskel? Stör det dig att varenda topptränat heltidsproffs tappar balanssinnet så fort det vankas närkamp? Här är tolv skäl att tänka­ om. Tolv ögonblick när fotboll slutar handla om bollen och börjar handla om förvridna leder och benpipor. Tolv argument att be ungarna skänka bort dobbskorna och börja med biljard. VARNING FÖR STARKA BILDER!

Nu blir det glass och film. Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0