Suverän start.


Igår blåste det ju rätt rejält, så passade på att städa. Rent och snyggt nu i alla rum, great. Sedan var det ju fotboll som gällde resten av kvällen. Blev positivt överraskad av Spaniens spel, hela matchen egentligen. Det var länge sedan som jag såg en match som jag verkligen vägrade att släppa, ingen rökpaus, ingenting. David Villa var grym och kommer säkert få många bra erbjudande, lär inte bli kvar i Valencia speciellt länge. Och så efter all uppladdning var det Sveriges tur. Första halvlek var inget att skryta om, men sedan kom Zlatans mål. Oh yeah män, vackert vackert.. IBRAAA!!! Petter Hansson mål däremot var det absolut fulaste jag sett, skrattade ett bra tag åt hans sprattlande. Men bollen gick iaf in med lite hjälp av knät, vilket flyt.
Så tack för en suverän start i em, HEJA SVERIGE.. låt det bli en oförglömlig tunering.

Dagens matcher imponerade inte direkt på mig. Schweiz spelade iofs bra med tanke på att planen var som en simbassäng. Men man kan inte ta det lugnt för att man leder med ett mål och Turkiet gick ut starkt i andra halvlek. Efter många tveksamma domar beslut och även en del solklara tabbar från deras sida. Så gick det inge vidare för Schweiz och jag kan ärligt säga att jag inte riktigt unnar Turkiet den där vinsten. Inte för att jag hejar på något av lagen, men det var en tok viktig match. Och det är aldrig kul att se några stupa på mållinjen.

Måste bara avsluta med att säga (detta som en hälsning till en viss person)
Vad hände malaka? Grekland skulle krossa oss va? ;)

Spanien på lördag, bring it on.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0