"Vi vann med stil" - Cesc Fabregas.


Kan inte mer än instämma... VIVA ESPAÑA!

Vilken tunering dem gör, fullt ut, inga tvivel om vilka som verkligen var bäst. Men just nu känner jag mig bara tom. För även om jag är otroligt glad över Spaniens vinst och att dem tog hem det efterlängtade och välförtjänta guldet, så är em slut. Ligorna tar över så småningom, men det är inte samma sak. Det folkliga, gemenskapen, engagemanget. Sånt upplever man bara under stora mästerskap. Fotbolls intresserad eller inte, alla hakar på. Alla hejar på sitt land. And I love it. Men tyvärr så är det över, sydafrika om 2 år. Och då hoppas jag VERKLIGEN på offensiv fotboll från Sverige, annars ska vi vara nöjda om vi ens kvalar in.

Tillbaka till dagens match. TORRES TORRES TORRES, vilken kondition den mannen måste ha. Vilka löpningar han tar. Men vart fan var hans hårband i dagens match? Det var typ det första jag tänkte på när jag såg bilder från uppvärmingen. Creds till Aragones och hans taktik, 70 år och har bättre koll än.. ja, vem du vill. Hade velat se Senna göra ett mål, det var nära, men tyvärr. Borde skriva något om varje spelare, för det finns inte en enda i Spaniens trupp som inte har imponerat på mig. Orkar inte riktigt det, men hela laget ska hyllas. Casillas ska dock hyllas lite extra. Bara för att liksom. Grym insats, underbar fotboll, världsklass.

Förutom matchen så har jag bara tagit det lugnt hela dagen. Förkyld och allmänt hängig, ville inte bli sådär ordentligt sjuk. Så inatt får jag komma ihåg att stänga fönstret innan jag går och lägger mig, annars kommer jag antagligen inte upp imorgon. Nu ska jag öppna kvällens andra glasspaket och sätta på en film. Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0