"14 år och vill att folk ska klä sig rätt"


Mobilen har inte gjort många ljud ifrån sig idag, rätt skönt, men samtidigt så är jag helt förundrad över att folk bara ringer när dem är i behov av något/vill ha hjälp osv. Är jag också så? Vill gärna inte tro det. Visst, håller stenhårt på att man inte ska ringa och ta upp människors tid när man inte har något vettigt att säga. Ogillar sådana samtal starkt och är tacksam för att dem flesta har insett det. Men när samma personer ringer näst intill varje dag och ber om saker, men försöker dölja det som om dem egentligen vill umgås osv. Och en till två dagar i veckan är telefonen ljudlös, inget sms, ingenting. Hej, jag mår bra. Hur mår du? Trevligt att du bryr dig om mig när du själv inte har någon vinnande baktanke. Jag vet själv att jag är dålig på att höra av mig, men är så som person. Jag ringer när jag har något att säga, skickar sms när någon fyller år. Den sociala "prata i telefon hela dagarna/nätterna"-tjejen har inte funnits på mycket länge. Jag är äldre nu och det finns roligare eller åtminstone bekvämare saker att göra än att ha en lur klistrad vid örat. Finns fan inget mer irriterande än en telefon som går varm för att folk inte har något bättre för sig. Men som sagt, håll aldrig en för tight kontakt om den bara avses när det passar dig. En relation/vänskap ska vara på bådas villkor, annars räknas den enligt min åsikt som brännbart avfall. Inget att hänga upp sig på, bara kasta! Ytlig vänskap i all ära, men då ska man inte låtsas som om det vore något annat än just det. I don't do that, but that's just me.

Har haft så mycket dötid idag att jag har finkammat nätet och spanat in massa bloggar. Det är på allvar helt sjukt att människor med hjälp av sina bloggar TROR att dem blivit värsta stilikonerna. Det här med att ta kort på dagens outfit, lunch osv. I don't really get it. Visst att människor kanske hittar tips och idéer om dem ser något plagg dem gillar. Men allvarligt, det sitter liksom personer runt om som har fastnat och blir helt fanatiska av en specifik blogg och verkligen lever för att vara som den (oftast 14-17 åriga) personen. Bara för att han/hon dricker en latte och käkar bönsallad till lunch, måste du också göra det? Gå till donken och dra i dig en McFeast för fasiken. Livet leker, njut av varje sekund och unna dig skräpmat så länge du kan. Personer i din omgivning ska tycka om dig för den du är, inte för dina kläder och/eller matvanor.

Kanske också måste "modernisera" min blogg för att få fler läsare.
Typ lägga in "dagens gå ut med hunden"-outfit. HAHAHAHA!

Nej nu måste jag ut med korven och sen sova.. PEACE OUT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0