Filmhistoriens mest provokativa mord.


Lovord som "Genialt, häpnadsväckande och strakt", "Underhållande och riktigt spännande", "Hektisk och nervig realism" klär fodralet. Kritiker ger den fyra stora stjärnor. Filmen heter "DEATH OF A PRESIDENT".

President George W Bush är död, skjuten under ett konvent i Chicago den 19 oktober 2007. Vilka befann sig på platsen, vad var motivet och vem är den skyldige? I arkivbilder och via intervjuer återskapas brottsscenen och händelserna kring skottlossningen. Det utvecklas snart till en mordhistoria som omfattar maktmissbruk, hot och kaotiska demostrationer, allt bottnar i dagens brinnande politiska klimat. Death of a President är den mest provokativa filmen på många år och har skapat jordskredsreaktioner världen över. Ett fiktivt och tänkbart scenario som speglar världsläget, eller en omoralisk känga mot de rådande makthavarna? ...

Death of a President liknar ingenting annat!

Detta är en av de bästa filmerna jag någonsin sett. En smaksak givetvis. Men jag uppfyllde alla kriterier för att den skulle tilltala just mig. Politiskt och som skrivet innan, provokativ till sin spets. En mockumentär/thriller som är så realistisk att den blir spökligt skrämmande. Fördomar gällande muslimer, rädsla för al-qaida, sorg efter förlorade familjemedlemmar som inte återvänt från irakkriget. Jag fann mig själv i hopplös förvirring då sluttexterna började rulla. Jag kände mig i någon minut osäker på verkligenheten. Lever han eller inte. Frågade mig själv vad som egentligen hade hänt. Filmen är gjord på ett rysligt bra sätt, likt en dokumentär, ordentligt, lyckat. En riktigt skicklig skapelse. Enligt mig, ett måste för alla. Höga rekommendationer.



Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Kanske en film man ska ta o kolla på alltså?



IDAG ska jag köpa godis,som faaaaan!

sen ska jag krypa ner till sängs o glo på film,fan vilket lyx!

2008-11-27 @ 09:51:40
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0