More than I can chew.


Från cirka 12-14 timmar i veckan till fullspäckat schema. Jag har tagit på mig så mycket jobb nu att jag inte riktigt förstår hur jag ska hinna. Väntar fortfarande på SCHEMALAGDA tider från cafét, vilket verkar vara väldigt svårt att få ihop. Jag vill liksom inte få ett samtal varje kväll som lyder "du jobbar öppning till stängning imorgon". Jag har hund, vilket kräver att jag måste planerar mina pass noga. Jag vill inte behöva se min tjej som ett problem. Och sen behöver min pappa hjälp på sitt företag pga att många är sjuka. Det kan jag inte neka honom. Dels för att det är min familj det handlar om, men även för att det ger grymma pengar som jag behöver för mitt framtida boende. Extra arbeten hos pappa gör att jag kan lägga undan pengar redan nu och förhoppningsvis slippa känna panik i början av december. Bartender jobbet kommer jag behålla som ett skyddsnät, mina fasta fredagar och lördagar. Så länge jag inte har ett välbetalt heltids arbete så behöver jag alla möjliga slantar. Bara dricksen förser mig med cigaretter och andra roliga nödvändigheter. Jag trivs med att ha mycket att göra, men det var ett tag sedan, slöheten har etsat sig fast i min kropp. Trött precis hela tiden. Den lär försvinna så fort jag har kommit igång, men de första dagarna lär bli ett rent helvete för min del. Hur som helst, ligger och tittar på "Americas got talent". Just nu står det fyra feta damer (The Glamazons) på scenen i svart/röda raffset och rockar loss till hot stuff. Jag citerar David Hasselhoff - "YOU KICK ASS!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0